Find en potteplante og stik sømmene ned i.
Er tallet lavt eller højt, når jorden er tør?
Er tallet lavt eller højt, når jorden er fugtig?
Lav en fugtmåler med microbit.
Link til at skrive kode i microbit
Se videoen og skriv koden på hjemmesiden.
I skal arbejde i grupper.
En viser videoen på sin computer.
Den anden skriver koden på sin computer.
Bagefter skal du overfører koden til din microbit. Din lærer viser dig hvordan.
Tilslut krokodilleknæb til 3V og til 0. Tilslut derefter søm i de andre ender.
Er ansigtet glad eller sur, når potteplanten er tør?
Er ansigtet glad eller sur, når potteplanten er fugtig?
Hvad er forskellen?
Kod en grafisk fugtmåler.
Link til at skrive kode i microbit
Se videoen og skriv koden på hjemmesiden.
I skal arbejde i grupper.
En viser videoen på sin computer.
Den anden skriver koden på sin computer.
Bagefter skal du overfører koden til din microbit. Din lærer viser dig hvordan.
Tilslut krokodilleknæb til 3V og til 0. Tilslut derefter søm i de andre ender.
Hvad kan du se på microbit skærmen?
Vi arbejder med microbits i par. En elev styrer videoen, mens en anden elev koder.
Formål med Science Day er, at eleverne får kendskab til at kode på hjemmesiden, overfører til microbiten og udføre forsøg. Det er ikke meningen at eleverne skal kende principperne bag kodningen endnu.
Eleverne lærer følgende:
Hvordan man koder med blokke.
Hvordan man overfører kode fra Micro:Bit til sin computer.
Hvordan man overfører koden til sin Micro:Bit.
Hvordan man bruger en Micro:Bit til at måle fugtighed.
Opgaverne, der kan downloades.
Download Opgave1
Download Opgave2
Download Opgave3
Ingen i denne omgang.